Júnový Rebrík – metodika pre rodičov, animátorov, kňazov a učiteľov

Čo všetko môžem robiť s deťmi pri čítaní júnového Rebríka Učíme sa s Ježišom Žiť v Ježišovej prítomnosti Metodika pre 2 vyučovacie hodiny Cieľ: Cieľom je vzbudiť v deťoch túžbu byť s Ježišom čo najčastejšie. Ukázať im, čo znamená žiť v Božej prítomnosti – spoznávať ho cez Sväté písmo, byť s ním v pravidelnej modlitbe. Snahou je povzbudiť deti do pravidelnej účasti…

Details

Májový Rebrík – metodika pre rodičov, animátorov, kňazov a učiteľov

Čo všetko môžem robiť s deťmi pri čítaní májového Rebríka Podobenstva O milosrdnom Samaritánovi  1. hodina Cieľ: Cieľom je spoznať podobenstvo O milosrdnom Samaritánovi. Ťažisko je na spoznaní a porozumení samotného podobenstva. Jeho aplikácia do života môže nasledovať v ďalších hodinách. Pri spoznávaní podobenstva odporúčame použiť čítanie zo Svätého písma. Neodporúčame pozrieť si ho ako film, nakoľko neostane veľa…

Details

Májový Rebrík vonia chlebom

Na celom svete bol chlieb vždy najdôležitejším pokrmom. Rôzne národy ho pripravujú svojím spôsobom, preto máva chlieb rozličnú podobu i chuť. Pre kresťanov nemá chlieb iba podobu bochníka, ale aj podobu Eucharistie. V nej sa stretávame so živým chlebom – s Kristom. O chlebe ako dôležitom pokrme, ale aj o Eucharistii rozpráva Téma májového Rebríka s názvom Nie je chlieb ako…

Details

Aprílový Rebrík je plný vody

Bez vody by život na Zemi nebol. Vďaka nej sa udržuje a rozvíja. Voda je všade okolo nás – pijeme ju, používame ju na varenie, ale aj na umývanie a očisťovanie. Voda má svoje miesto aj v Biblii. Tie najznámejšie pasáže z Knihy kníh, v ktorých hrá voda dôležitú úlohu priblíži Rebrík v Téme s názvom Voda v Biblii. O tom, že Voda je…

Details

Marcový Rebrík – metodika pre rodičov, animátorov, kňazov a učiteľov

Čo všetko môžem robiť s deťmi pri čítaní marcového Rebríka Pôstny kríž Pomôcky: tabuľa, fixky, Rebrík pre každé dieťa, nožnice, lep, farbičky Stretko či vyučovaciu hodinu začneme otázkou: Čo je znamením našej kresťanskej viery a prečo? Deti odpovedajú. Odpovede môžeme zapisovať na tabuľu alebo flipchart. Ak treba, postupne usmerňujeme odpoveď a nakoniec zhrnieme: Znamením našej kresťanskej viery…

Details

S marcovým Rebríkom začíname pôst

Boh stvoril svet plný rastlín a živočíchov. Na záver stvoril človeka, ktorého obdaril mocou nad ostatnými živými tvormi. Nezabúdajme, že moc neznamená ovládanie, ale v prvom rade starostlivosť. Človek má za zvieratá zodpovednosť. Čo všetko máme spoločné s živočíchmi a v čom sa líšime? A ako sa máme starať o zvieratá? O tom všetko hovorí Téma marcového Rebríka Zvieratá a my. S marcovým Rebríkom…

Details

Februárový Rebrík – metodika pre rodičov, animátorov, kňazov a učiteľov

Čo všetko môžem robiť s deťmi pri čítaní februárového Rebríka Objavujme spolu Pomôcky – obrázky z februárového Rebríka zo strany 2 – 3, prípadne ďalšie, ktoré zobrazujú rozličných vedcov: astronóm, geológ, chemik, zoológ, botanik, fyzik, matematik, numizmatik, archeológ a pod; na osobitných papierových štítkoch názvy jednotlivých vedeckých disciplín, ktoré sú na obrázkoch, samolepiace papieriky, kartičky, fixky, pre…

Details

Objavujme spolu s februárovým Rebríkom

Mnoho žien sa vo svete preslávilo svojimi výskumami vo svete vedy. Vedeli ste, že 11. februára je Medzinárodný deň žien vo vede? Februárový Rebrík vám preto hneď v úvode predstaví štyri svetové vedkyne. Slovenskú astrobiologičku Michaelu Musilovú, ktorá sa zaoberá živými organizmami vo vesmíre, Angličanku Jane Goodall, priateľku šimpanzov a Američanky Jennifer Doudna – biochemičku, ktorá…

Details

Januárový Rebrík – metodika pre rodičov, animátorov, kňazov a učiteľov

Čo všetko môžem robiť s deťmi pri čítaní januárového Rebríka Traja mudrci Cieľom je bližšie spoznať troch mudrcov, ich úlohu v Dejinách spásy: Potrebujeme: Sväté písmo, Rebrík č. 5/strana 9 a 12, tabuľu/flipchart, papiere, farbičky, veci na prípravu hry Hľadáme hviezdy Na úvod si sadneme spolu s deťmi, a porozprávame sa o prežívaní Vianoc, o rodinnom betleheme a postavách v ňom. Potom…

Details